25 Temmuz 2008 Cuma

Android'in Geleceği Parlak mı?

Uzunca bir süre Google Phone olarak bilinen Android, telefonları ortak paydaya toplayacak bir sistem. Peki Android, mobil işletim sistemi desteği bulabilecek mi?


Google'ın cep bilgisayarlarını tek bir çerçevede toplamayı hedefleyen yazılım geliştirme platformu Android, hangi işletim sistemleri ve kullanıcı arabirimlerinde kullanılabilecek? Görünüşe göre Android platformu Windows Mobile, Symbian, Linux türevleri veya Palm OS gibi ortamlarda kullanıcıların ortak bir çerçeveyi paylaşmasını sağlıyor. Tabii hangi sistemin ne kadar açık olduğu da oldukça önemli durumda.

Listenin Tepesinde Kim Var?Listeyi gözden geçirdiğimizde karşımıza çıkan en açık sistem elbette Linux çekirdeğini kullanan işletim sistemi türevleri. Diğer taraftan, bu sistemler firmaların tamamen kendileri için özelleştirildiği için arada bir uyumluluk veya standart bulunmuyor. Yani işletim sistemi çekirdeği tek başına standardizasyon için yeterli değil. Dolayısıyla bu standartlaştırma işini en iyi yapabilen Nokia ve desteklediği Symbian işletim sistemine gözler yöneliyor. Buradan Voltron Çıkar mı?Yapılan araştırmaya göre yaygın olmasının yanı sıra yakaladığı S60 gibi bir standardı da yanına alan Symbian işletim sistemi ileride Android'in gelişmesi için en büyük ortamı sağlayabilir. Eğer bu durum gerçekleşirse, tamamen açık kodlu bir Symbian ortamının oluşması vakit alacaktır; fakat karşısında durabilecek tek rakip, belki de Windows Mobile olacaktır.



Kaynak: SDN

Hiç yorum yok: